fredag 5 oktober 2012

Jag vill att du ska veta



Jag skulle vilja säga allt det där som jag aldrig säger till dig
Men jag är feg och håller allt det som jag vill säga inom mig
Fast ibland märker jag att du ser på mig så där
och jag vet att du vill höra hur betydelsefull du är
Du ler lite försiktigt med ögon så hoppfullt blå
Men det enda jag får fram är: Vad tänker du på?
Och då slocknar ditt leende bort, besviken tittar du ner
du går utan att svara och jag vill säga så mycket mer
För jag vill att du ska veta att du är bäst på denna jord
för alltid nummer ett, men jag finner inga ord

Därför skriver jag till dig, mina känslor i ett brev
du är den enda för mig, den jag alltid vill leva med
Ibland när du somnat ligger jag vaken tätt intill
och ser på dig och tänker att det enda som jag vill
är att jag varje natt får sova så här tätt ihop med dig
och att du när jag vaknar finns här bredvid mig


Sara Palmquist © 
2006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar