fredag 23 juli 2010

Vad händer om jag skriker rakt ut?

Vad är det som händer, ibland då och då
Vad är det jag känner, kom hjälp mig förstå
Varför jag vaknar med värk i mitt bröst
Varför kan ingen ge mig ro och tröst.
Jag vaknar ensam men du är också här
Jag blundar åter och låtsas att jag är...

Glad och lycklig, någonstans
Lugn och fridfull, i balans

Så jag öppnar jag mina ögon och ler
Och detta blir det första som du ser
Jag skrattar och säger att jag mår bra
Att allt är precis så perfekt som det ska
Jag känner mig ensam trots att du är här
Jag blundar åter och låtsas att jag är

Glad och lycklig, någonstans
Lugn och fridfull, i balans

Vad händer om jag skriker, rakt ut?
Tänk om mitt skrik aldrig tar slut
Vad händer om jag ger efter lite grann?
Tänk om min mardröm då blir sann
Nej, bäst att låtsas som allt är okej
Jag ler och säger: Är allt bra med dig?

Text: Sara Palmquist 20100723

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar