lördag 10 april 2010

En ängel tog mitt liv

Kan man dö i himlen, för i så fall dog jag i natt
Du satt bredvid mig, undrade hur det var fatt
Men frågan kom försent, jag var ej längre kvar
Så tystnaden som följde, den blev mitt svar

Du som var min ängel, varför gjorde du så här?
Jag trodde på dina ord, då du sa att du var kär
Så i natt sa du plötsligt: Vi ska nog inte ses mer
Jag som svävade på moln störtade handlöst ner

Jag vill skrika rakt ut, för det gör så fruktansvärt ont
Du fyllde ju mitt liv, nu är det bara kallt och tomt
När, ja när insåg du att jag inte var rätt för dig?
Eller är det så att du aldrig har känt något för mig?

Nej, tyst jag vill inte veta, inte höra din dumma röst
För inget som du säger kan skänka mig någon tröst
Jag dog i natt i himlen, då när mitt hjärta slutade slå
En ängel tog mitt liv, ja han tog allt som jag trodde på

Text: Sara Palmquist 20070422

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar